Ligang

zaterdag 17 oktober 2009

Helaas..... er moet weer gewerkt worden.

Helaas, na dit weekend zit mijn (Sonja) verlof/vakantie erop.
Hansjürgen is al weer een hele tijd aan het werk, en aankomende week mag ik ook weer aan de slag.
Met gemengde gevoelens....
Aan de ene kant vind ik het weer lekker om ook weer wat buitenshuis te gaan doen, ik heb vanaf m'n 16de gewerkt en ik ben er nu wel achter dat hele dagen thuis zitten, niks voor mij is.
Maar aan de ander kant, moet ik mijn kleine poeperd los laten.....




Hij wordt waarschijnlijk enorm verwend, aangezien oma Rutten en opa en oma Kroon gaan oppassen...... En ja..... hij windt iedereen om z'n vinger, met z'n lieve lach en ondeugende ogen. Ook gaat hij naar het kinderdagverblijf en afgelopen woensdag mocht hij komen kijken.


Bij aankomst was het al geweldig voor Ligang, allemaal kindjes die buiten spelen op fietsjes en skelters. Nou, wat wil onze boef nog meer ??!! Eenmaal binnen kon hij meteen aan tafel voor de fruitronde, ook dit is voor Ligang één groot feest. Bij de vraag: hoe heet jij? zegt hij netjes: "Ligam Kroom" . Heel schattig, we hadden het ook zo goed geoefend.....


Om de verdere afspraken te regelen over zijn opvang bij de Springmuizen op KDV Mickey Mouse, moest Ligang op de groep blijven en moest mama voor het eerst uit het zicht....


GEEN PROBLEEM, voor Ligang. Met een lachend gezicht zegt hij: "Dag dag mama, tot zo !!!" En daar gaat mama heen, zelf wel met knikkende knieën en branderige ogen. Gelukkig, voor alle partijen, zijn erg geen tranen gevloeid.


En ja, toen moest meneer weer mee. Dat was een groter drama, hij was net lekker buiten aan het spelen, nou ja.... buiten spelen? Meneer liet zich, als de keizer van China, rond rijden, achter op een mooie driewieler fiets. Met z'n leuke zitje waar je mooi achter op kunt zitten. Hij had zelfs aan een keizerin opgescharreld, die lief naast hem zat. Uiteindelijk moest iedereen naar binnen en kon ik hem, met enige dwang, mee naar de auto krijgen. Dus volgens mij, zit dat kinderdagverblijf wel goed.


Met de taal gaat het heel goed. Alles wat we zeggen zegt hij na en kan al heel veel dingen benoemen. Hij maakt zelfs al korte zinnetjes. "Ligam moe, Ligam apen" en "Haggie (ons konijn Sammie) komkommertje eten". Maar ook laat hij weten als hij het er niet mee eens is: "doete niet meer"(niet meer doen) of "Maar !!!!" (klaar) Zijn woordenschat wordt met de dag groter.


Zijn favoriete bezigheid, is het badje. Hij kan de hele dag in bad zitten. En soms laten we hem lekker een uurtje in bad spelen. Met lege flessen, water van de ene in de andere enzovoort. Hij vermaakt zich prima. Verder is hij dol op papa's vrachtauto en vindt het geweldig als hij met papa mee mag. Dat zit hij prinsheerlijk in z'n autostoel en kan mooi naar buiten kijken.


Tja, ik ga mijn kleine poeperd erg missen, als ik weer moet werken, maar eens moet je de stap weer nemen, en mijn vakantiedagen zijn helaas niet oneindig.......









4 opmerkingen:

  1. Ja zit het er weer op he lol , het zal best goed gaan met het oppassen want iedereen vindt hem geweldig en hij krijgt bij iedereen bijna alles voor elkaar . Ga vooral door met je blog blijft leuk

    mzzzzzl Budje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat en wat ziet hijer in die paar weken al anders uit. Tja en dat los laten dat herken ik wel. Succes weer met werken.
    Hier gaat het ook lekker en genieten ook. Lijing heeft zijn eerste operatie al gehad en de kanjer mocht ipv 3-5 dagen opname de volgende morgen al naar huis. Nog wel wat slaap problemen maar dat zal met de tijd ook wel minder worden.

    tot Horens

    groetjes Janneke Bolks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, voor de mamas (vooral) en papas is het moeilijk loslaten. Ik weet nog de eerste keer dat ik onze dochter naar het kdv bracht - ik ging om de hoek wachten en ik dacht als ze gaat huilen, haal ik haar meteen op.
    Wat gaat het goed met praten!! Leuke pyama - heeft Yuan ook.
    geniet maar weer van je werk,
    groetjes Luit, Bridget, Jian en Yuan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh weer allemaal aan het werk, het dagelijkse normale leven is dus echt begonnen. En is het goed gegaan? Vast wel. Stoer hoor om zo Dag mama te zeggen.... Lijkt me voor mams wel even slikken. Kleine jongentjes worden heel erg snel groot.

    groetjes Nadine mama van Maud en Bing

    BeantwoordenVerwijderen